nuclear.engineer.loxblog.com
سایت جامع مهندسی هسته ای وفیزیک هسته ای
 
 

به نقل از کتاب خاطرات مهندس ایرج حسابی 


 

 
 


 

در زمان تدریس در دانشگاه پرینستون دکتر حسابی تصمیم می گیرند سفره ی هفت سینی برای انیشتین و جمعی از بزرگترین دانشمندان دنیا از جمله "بور"، "فرمی"، "شوریندگر" و "دیراگ" و دیگر استادان دانشگاه بچینند و ایشان را برای سال نو دعوت کنند. آقای دکتر خودشان کارتهای دعوت را طراحی می کنند و حاشیه ی آن را با گل های نیلوفر که زیر ستون های تخت جمشید هست تزئین می کنند و منشا و مفهوم این گلها را هم توضیح می دهند. چون می دانستند وقتی ریشه مشخص شود برای طرف مقابل دلدادگی ایجاد می کند. دکتر می گفت: " برای همه کارت دعوت فرستادم و چون می دانستم انیشتین بدون ویالونش جایی نمی رود تاکید کردم که سازش را هم با خود بیاورد.


همه سر وقت آمدند اما انیشتین 20دقیقه دیرتر آمد و گفت چون خواهرم را خیلی دوست دارم خواستم او هم جشن سال نو ایرانیان را ببیند. من فورا یک شمع به شمع های روشن اضافه کردم و برای انیشتین توضیح دادم که ما در آغاز سال نو به تعداد اعضای خانواده شمع روشن می کنیم و این شمع را هم برای خواهر شما اضافه کردم. به هر حال بعد از یک سری صحبت های عمومی انیشتین از من خواست که با دمیدن و خاموش کردن شمع ها جشن را شروع کنم. من در پاسخ او گفتم : ایرانی ها در طول تمدن 10هزار ساله شان حرمت نور و روشنایی را نگه داشته اند و از آن پاسداری کرده اند. برای ما ایرانی ها شمع نماد زندگیست و ما معتقدیم که زندگی در دست خداست و تنها او می تواند این شعله را خاموش کند یا روشن نگه دارد."

آقای دکتر می خواست اتصال به این تمدن را حفظ کند و می گفت بعدها انیشتین به من گفت: " وقتی برمی گشتیم به خواهرم گفتم حالا می فهمم معنی یک تمدن 10هزارساله چیست. ما برای کریسمس به جنگل می رویم درخت قطع می کنیم و بعد با گلهای مصنوعی آن را زینت می دهیم اما وقتی از جشن سال نو ایرانی ها برمی گردیم همه درختها سبزند و در کنار خیابان گل و سبزه روییده است."

بالاخره آقای دکتر جشن نوروز را با خواندن دعای تحویل سال آغاز می کنند و بعد این دعا را تحلیل و تفسیر می کنند. به گفته ی ایشان همه در آن جلسه از معانی این دعا و معانی ارزشمندی که در تعالیم مذهبی ماست شگفت زده شده بودند. بعد با شیرینی های محلی از مهمانان پذیرایی می کنند و کوک ویلون انیشتین را عوض می کنند و یک آهنگ ایرانی می نوازند. همه از این آوا متعجب می شوند و از آقای دکتر توضیح می خواهند. ایشان می گویند موسیقی ایرانی یک فلسفه، یک طرز تفکر و بیان امید و آرزوست. انیشتین از آقای دکتر می خواهند که قطعه ی دیگری بنوازند. پس از پایان این قطعه که عمدأ بلندتر انتخاب شده بود انیشتین که چشمهایش را بسته بود چشم هایش را باز کرد و گفت" دقیقا من هم همین را برداشت کردم و بعد بلند شد تا سفره هفت سین را ببیند.

آقای دکتر تمام وسایل آزمایشگاه فیزیک را که نام آنها با "س" شروع می شد توی سفره چیده بود و یک تکه چمن هم از باغبان دانشگاه پرینستون گرفته بود. بعد توضیح می دهد که این در واقع هفت چین یعنی 7 انتخاب بوده است. تنها سبزه با "س" شروع می شود به نشانه ی رویش. ماهی با "م" به نشانه ی جنبش، آینه با "آ" به نشانه ی یکرنگی، شمع با "ش" به نشانه ی فروغ زندگی و ... همه متعجب می شوند و انیشتین می گوید آداب و سنن شما چه چیزهایی را از دوستی، احترام و حقوق بشر و حفظ محیط زیست به شما یاد می دهد. آن هم در زمانی که دنیا هنوز این حرفها را نمی زد و نخبگانی مثل انیشتین، بور، فرمی و دیراک این مفاهیم عمیق را درک می کردند.


بعد یک کاسه آب روی میز گذاشته بودند و یک نارنج داخل آب قرار داده بودند. آقای دکتر برای مهمانان توضیح می دهند که این کاسه 10هزارسال قدمت دارد. آب نشانه ی فضاست و نارنج نشانه ی کره ی زمین است و این بیانگر تعلیق کره زمین در فضاست. انیشتین رنگش می پرد عقب عقب می رود و روی صندلی می افتد و حالش بد می شود. از او می پرسند که چه اتفاقی افتاده؟ می گوید : "ما در مملکت خودمان 200 سال پیش دانشمندی داشتیم که وقتی این حرف را زد کلیسا او را به مرگ محکوم کرد اما شما از 10هزار سال پیش این مطلب را به زیبایی به فرزندانتان آموزش می دهید. علم شما کجا و علم ما کجا؟!"



 

  Using water instead of gasoline Reactor for heat transfer

!

 Soviet experts
Have analyzed
Another field of nuclear energy
  Or a small central transportation

One of the benefits of nuclear energy
  That the fuel consumption is negligible

But stay in remote areas where power supply can be used as non-accessible and Throws

Will be very much

One of the smallest centrals announced by scientists

Called central Ardous

Organic materials which are liquid

Is  transmitted

Temperature Reactor

By pure  Gasoline instead of water

One of the properties of the oil is  who

As a result, radiation, reactor, no radiation.

Taken from the book: What is energy?
Author: M.. Vasylyf

Translator: Sh .razmara



 




کارشناسان شوروی رشته دیگری از انرژی هسته ای یا سانترال های کوچک قابل حمل ونقل را مورد بررسی قرارداده اند.یکی از مزایای انرژی انرژی اتمی که همان مصرف سوخت ناچیز آن است اگربرای تغذیه انرژی برق در نقاط دور افتاده وغیر قابل دسترس وپرت بکار رود بسیار زیاد خواهد شد.یکی از کوچکترین سانترالهای معرفی شده توسط دانشمندان سانترالی است بنام Ardousآردوس که دارای مواد ارگانیک مایع میباشد.حرارت راکتور توسط گازوییل خالص بجای آب به آن منتقل میشود.یکی از خواص گازوییل در این است که در نتیجه تشعشعات راکتور,رادیوآکتیو نمیشود.
گرفته شده از کتاب:از انرژی چه میدانید؟
نویسنده:م.واسیلیف
مترجم:ش.رزم آزما

  



 

اصل «حوض» در خواب «علم ودانش» است.در کتب تعبیر خواب نوشته حضرت امام جعفر صادق ومحمد بن سیرین وابراهیم کرمانی از حضرت امام جعفر صادق میفرماید:دیدن حوض در خواب برچهار وجه است اول مردم با منفعت دوم مردی توانگر سوم مال جمع کرده چهارم عالمی که از وی علم ونفع حاصل کنند.

بنابراین علم مهندسی هسته ای (NUCLEAR  ENGINEER) در وجوه علم ودانش و وجوه بالا بررسی خواهیم کرد.دراین مقاله بشتر روی گزینه چهارم
عالمی که از وی علم ونفع حاصل کنند تاکید شده است.

شکوه هسته ای (جالب وخواندنی 30تا44 )منبع :کتاب دنیای فیزیکدانها

30 _دلیلی که برای ردنظریه نیوتن بیان شده است چنین است:میتوان گفت جرمی بینهایت زیاد در نظرمجسم کنیمنیروی ثقلی بینهایت عظیم برتمام دنیای وچود اعمال خواهد کرد درحالیکه عملا چنین پدیده ای مشاهده نمیشود.

31_در اوایل قرن ثابت شد که اشعه نورانی مرکب از فلوی ذرات انرژی داری است که آنهارا فوتون یا کوانتای نوری نامیدند.

32_راذزفورد ثابت کرد که دراثربمباران هسته اتم با اشعه آلفا (هسته هلیوم)یک هسته هیدروژن یاپروتون آزاد میشود.

33_کوری متوجه شد هنگام بمباران هسته بریلیوم اشعه ای خنثی ساطع میشودکه میتواند باپروتون ترکیب شود آنها را نوترون نامیدند.

34_جرم الکترون در حال استراحت راواحد جرم ابتدایی انتخاب کردند.(me)

35_ذرات ابتدایی را از نظر جرم آنها دسته بندی کرده اندچون بیش از سی نوع ذره ابتدایی کشف شده است

طبقه اول:ذرات سبک یا لپتونها

طبقه دوم:ذرات متوسط یا مزونها

ظبقه سوم :ذرات سنگین یا نوکلئونها

طبقه چهارم:ذرات فوق سنگین یا هیپرونها

36_در گروه لپتونها ذراتی چون نوترینو وضدنوترینو_الکتررون_پوزیترون_موئون مثبت ومنفی جرم متغیر وآنتی نوترینو عملا درحال استراحت صفراست.

37_دردسته نوکلئونها پروتونها آنتی پروتون_نوترون وآنتی نوترون قراردارد دوتای اول ذرات پایدارهستند ولی نوترون وآنتی توترون ناپایدار است معذلک عمر آنها نیزبسیار کوتاه نیست واز هفده دقیقه نیز میگذرد.

38_تمام افراد گروه هیپرون جدیدا کشف شده اند وآنها عبارتند ازلاندا_سیگما_انواع هیپرون عمری بسیار ناچیز دارندوهیچیک از (10- )^10تا(11-)^10ثانیه بیشتر دوام ندارند

39_کشف پلانک (hv                (E=    

معنایش آنست که موج الکترومغناطیسی شامل مقداری انرژی است که برابر جمع انرژی فوتونهای موجود درآنست.

40_اگر فوتون جسم باشد اشعه نورانی حمال انرژی است اما آنچه گفته شد کافی نیست تا فوتون را جسم بدانیمتجربه ثابت کرده است که فوتون مثل الکترون_پروتون وهر ذره عادی ماده تا حدی شبیه توپهای بلیارد است فوتون دربرخورد فی المثل باالکترون دقیقا تابع قانون بقاءوانتقال انرژی است.

41_خاصیت تموجی منحصر به ذرات کوانتی نورانی نیست بلکه هر چشمه ابتدایی مثل الکترون_پروتون وغیره نیز آن را داراست یعنی هر ذره ابتدایی دو حقیقت وجودی داردیکی جسمیت ودیگری حرکات موجی وهستی هر جنبه به هستی جنبه دیگر وابسته است.

42_تعریف اسپین :سرعت گردش الکترون بدور خود در امتداد الکترون دوبرابر سرعت سیر نوراست در حالیکه درطبیعت سرعتی بیش از سرعدت نور نمیشناسدذرات ابتدایی درتحت هیچ شرایطی نه تندتر میچرخندونه کندتریعنی ذرات ابتدایی گشتاور دورانی ثابتی دارندوهیچ عاملی قادر به تغییراین گشتاور دورانی نیست که به این گشتاور دورانی اسپین میگویند.

43_فرمیدنها ذرات ابتدایی هستند که اسپین آنها مضرب فردی از 2/ 1است 2/3و2/5

44_بوزونها ذرات ابتدایی هستند که اسپین آنها مضرب درستی از 1است1و2و....

 



 

به نامیدی از این در مرو امید  اینجاست                           فزون تر از عدد قفلها کلید اینجاست


 

این مطالب توسط مهندس مهدی ادیبی وخانم مهندس نجمه سلیمانی نژادو خانم مهسا بلاغی وخانم آسیه برومندی وخانم زینب خیری تهیه شده است

نحوه نوشتن هدف

هدف:

 جواب سوال روبرو به عنوان هدف برای مقاله بشقاب پرنده هانوشته شودآیا بشقاب پرنده وجود دارد

در ادامه هدف جواب به سوالات روبرو نوشته شوددر صورت مثبت بودن ارتباط آن با انرژی هسته ای چیست وآیا مثلث برمودا پایگاه بشقاب پرنده هاست

چکیده:

شامل جزء اصلی  مقدمه وهدف +خلاصه نتیجه گیری وبحث

نمونه هدف وچکیده برای مقاله بشقاب پرنده ها:



ادامه مطلب ...


 

به نامیدی از این در مرو امید  اینجاست                           فزون تر از عدد قفلها کلید اینجاست


این مطالب توسط مهندس مهدی ادیبی وخانم مهندس نجمه سلیمانی نژادو خانم مهسا بلاغی وخانم آسیه برومندی وخانم زینب خیری تهیه شده است

چکیده یا ابسترکت (Abstract) نمایشی کوتاه و مختصر از اطلاعاتی است که در یک متن دانشگاهی، پژوهشی و یا مقالات ISI برای خواننده قرار داده می شود. محتوای یک چکیده فشرده اما تشریح کننده است و خواننده با خواندن چکیده مقاله پی خواهد برد که چه مطالبی در متن اصلی پوشش داده شده است. به بیان غیر رسمی چکیده مقاله است که خواننده را مصمم می کند که متن مقاله را بخواند و یا از آن صرف نظر کند. در این متن سعی شده است تا پیشنهاد های مفیدی برای نوشتن یک چکیده ی علمی جمع آوری شود و در اختیار محققین گرامی قرار گیرد.

چکیده اول می آید اما آخر نوشته می شود
اگر شما یک مقاله علمی را می نویسید، توصیه می شود که نوشتن چکیده آخرین کاری باشد که انجام می دهید.

چکیده معمولا از چه بخش هایی تشکلی می شود؟
چهار بخش اصلی در متن چکیده وجود دارد:

انگیزه و بیان مسئله : چرا ما به مسئله ی حاضر اهمیت می دهیم؟ در تحقیقات انجام شده چه موضوعی بوده است که فاصله ای را ایجاد کرده است؟

روش ها / رویه ها / راهکار ها : دقیقا شما چه کاری کردید تا به نتیجه رسیدید؟ ( مثال: با ۱۷ دانش آموز مصاحبه کردیم، ۲۵ آزمایش را انجام دادیم، ۵ اثر ادبی را تجزیه و تحلیل کردیم).

نتایج / دستاوردها/ محصولات : به عنوان نتیجه و محصول کاری که با روش بیان شده انجام شده است چه چیزی یافته اید / یاد گرفته اید/ ایجاد کرده اید.

نتیجه گیری / مفاهیم : در پایان با توجه به مسئله ای که بیان کردید، برزگترین یافته ی شما برای درک بهتر و پیشبرد موضوع تحقیقاتی چه بوده است؟


یکبار دیگر مقدمه را بخوانید
قسمت مقدمه ی مقاله دربردارنده ی نگاه کلی به مطلب و خلاصه ای از موارد انجام شده در یک تحقیق است، همچنین در کل مقاله به دنبال جملات کلیدی و مهم باشید.

  • به یاد داشته باشید که موضوع اصلی چه بوده است و شما می خواهید چه چیزی را به خوانندگان ارائه کنید. خود را در جای خواننده بگذارید و سعی کنید بفهمید که نویسنده در چه ارتباطی بحث می کند.
  • کل مقاله را یک بار دیگر بخوانید و زیر جملات مهم و اساسی آن خط بکشید (می توانید از ماژیک هایلایت هم استفاده کنید). مواردی که آنها را برجسته کرده اید می تواند برای نوشتن چکیده بسیار مفید باشند.
  • در مقاله شما قسمتی وجود دارد که به تاریخچه ی این تحقیق پرداخته است و در ادامه هدف این تحقیق وجود دارد. همچنین معمولا در قسمت های بعدی روش تحقیق نیز بیان شده است. این اطلاعات را نیز برجسته کنید تا برای نوشتن چکیده آماده تر شده باشید.

یک پیش نویس از چکیده بنویسید
از مواردی که هایلایت کرده بودید استفاده کنید و یک پیش نویس از موارد کلیدی تحقیق بنویسید، با چه پیشینه ای و با چه روشی چه کاری انجام شده است و چه دستاورد کلی ای داشته است؟

  • عبارت هایی که برجسته کرده بودید را عینا کپی نکنید، متن چکیده یک متن مستقل است و بهتر است آن را از نو بنویسید.

موضوع اصلی را گم نکنید
توجه داشته باشید که یک مقاله فقط یک موضوع اصلی دارد، ممکن است چندین موضوع کوچک فرعی نیز داشته باشید اما همواره تمرکز شما باید بر روی موضوع اصلی مقاله باشد. شما چکیده را می نویسید تا نکات اصلی و برجسته ی تحقیق را در چند خط به خواننده ارائه کنید.

  • در هنگام نوشتن چکیده از کلمات و جملات واضح و قوی استفاده کنید. توجه کنید که شما یک چکیده از یک مقاله علمی می نویسید، لذا بر روی واقعیات تکیه کنید و ساده و کوتاه بنویسید.
  • در متن شما باید یکپارچکی وجود داشته باشد، جملات قبلی و بعدی از نظر سیر موضوعی باید خط مشی مشخصی را دنبال کنند که همان موضوع اصلی تحقیق است.

متن پیش نویس را جهت ویرایش و نهایی شدن آماده کنید.
حتما متن نهایی را یکبار دیگر بخوانید و آن را از نظر نگارش، غلط های املایی و گرامری و دستوری بررسی کنید و نسخه ی نهایی را آماده کنید.

چکیده را با متن مقاله مقایسه کنید
چکیده شما مجددا باید با موضوعات مطرح شده در مقاله همخوانی داشته باشد و نمایشی کوتاه و مختصر و مفید از آن چیزی باشد که در سرتاسر مقاله به آن پرداخته شده است.




به نامیدی از این در مرو امید  اینجاست                           فزون تر از عدد قفلها کلید اینجاست

این مطالب توسط مهندس مهدی ادیبی وخانم مهندس نجمه سلیمانی نژادو خانم مهسا بلاغی وخانم آسیه برومندی وخانم زینب خیری تهیه شده است

منبع :کتاب دنیای فیزیکدانها
1_بعلت جو متراکم کره زهره ,این کره از نظر فیزیکی خیلی شبیه تر از مریخ به زمین است.
2_از فاصله 50میلیارد کیلومتری از سطح زمین میتوانیم منظومه شمسی را بوضوح ببینیم.
3_کهکشانها معمولا هر 200 میلیو سال یکبار به دور خورشید میگردند.
4_منظومه شمسی در کناره کهکشان شیری قرار دارد وبه همین علت سرعت گردش این منظومه به دور کهکشان شیری زیاد است(دویست وپنجاه کیلومتر در ثانیه)
5_در قسمت مرئی عالم هستی بایستی صد میلون سیاره وجود داشته باشد.
6_کهکشانهای بزرگ یا مافوق کهکشان به مجموعه ای از سحابی ها گفته میشود که اکثرا کهکشانهای مستقلی هستند.
7_هر سحابی بین 10 میلیارد تا یک میلیون خورشید دارد.
8_ماه امواج رادیویی پخش میکند که طول موج آنها بطور متوسط 1.25cmاستوعلت پیدایش آنها گرم شدن گرم شدن سطح ماه با تابش آفتاب برآن است وثابت شده است که این امواج رادیویی ضعیف که بین چند میلیمتر تا 1متر طول موج دارنددر عمقهای 2cmتا10cm سطح این قمر پدید میایند.
9_امواج رادیویی که از مشتری ساطع میشوند بعلت دور بودنش از خورشید نمیتوان آنهارا بعلت گرم شدن سطح کره مربوطه از آفتاب دانست وعلت پیدایش آنها را چنین گفته اند:
جو مشتری از توده متراکم هیدروژن ساخته شده است حرکت ابرهای متشکله از ذرات متان یخ زده وکریستالهای آمونیاک منجمد در این جو موجب ابرهای متشکله میگرددباین دلیل که ابرهای یاد شده قابلیت این را دارند که دارای بار الکتریکی شوند وهنگامیکه بار الکتریکی آنها به حد معینی رسید تخلیه صورت میگیرد و از آن امواج رادیویی برمیخیزد که در زمین قابل درک است.
10_تمام امواج رادیویی خورشید از زبانه های خورشید که یک میلیون درجه سانتیگراد حرارت دارد ساطع میشوددر مراحل فعالیت این ستاره یعنی هنگام پیدایش لکه های خورشیدی وانفجار کروموسفر نه تنها فوران امواج حرارتی فزونی میگیردبلکه امواج رادیویی نیرومندی از آن بیرون میریزد.
11_پدیده دوپلر فقط در امواج صوتی نیست بلکه هر جا پدیده ای نوسانی یا موجی در کار باشد با آن روبرو هستیم در مورد امواج نورانی نیز صادق هست.
12_هرعنصر شیمیایی که بصورت گاز در آمده باشد وحرارت زیاد ببیند نورانی میشوداین نور دارای طیف مخصوص به خود است مثلا طیف قرمز_زرد_سبز...
بخار کلیه فلزات _تمام گازهای اتمی (گازها بطور عادی بصورت ملکول هستند در اثر حرارت مولکول میشکند واتمها آزاد میشوندچنین گازی را گاز اتمی  میگوییم)ونیز همه گازهای خنثی وبی اثر (گازهای نجیب مثب نئون وآرگون )هر کدام طیف مخصوص به خود دارند.بعبارت دیگر طول موج نوری که از هر عنصر داغ صادر میگردد ثابت هست.
13_'گازهای دو یا چند اتمی اگر برافروخته گردند طیفی نورانی شکل خواهند داشت(طیف ناپیوسته)در حالیکه عنصر مجرد بخار فلز یا گاز اتمی طیفی پیوسته دارند این خاصیت بخار فلزات وگازهای بصورت اتمی یکی از وسایل تحقیق ترکیب ستارگان وسحابی های دور دست میباشد.
14_هرگاه یک منبع نورانی مثل یک ستاره از مادور شود طیف مرئی آن به سوی رنگ سوی رنگ قرمز یعنی طول موج بلند تر متمایل میگردد اگر منبع نورانی بما نزدیک شود بعلت کوتاه شدن طول موج طبق پدیده دوپلر تمام رنگها بسمت بنفش گرایش پیدا می یابد.بنابراین با توجه به پدیده دوپلر در امواج نورانی وظهور همین پدیده در امواج رادیویی بدقت میتوان سرعت تغییر مکان اجرام آسمانی را حساب کرد.
15_اندازه گیریها ی مکرر ودقیق اثبات کرده است نقل مکان تاقها (طیفها)بسمت رنگ قرمز طبق ضوابط دقیق صورت میگیردبا توجه به این اصل مسلم گردیده هر چه کهکشانها از هم دور تر باشند باسرعت بیشتری میگریزند دور ترین کهکشان مرئی با سرعتی بین 70الی 80 کیلومتر در ثانیه از مادور میشوند.
16_اگردرباره حقایق علمی از روی تجربیات روزمره که نشاندهنده ظاهر فریبای اشیا ءهستندقضاوت کنیم همیشه با تضاد وتناقض (پارادوکس)روبرو خواهیم شد.
17_یاد آور میشویم که مفهوم عبارت "جهان در حال گسترش"این نیست که زمین مرکز جهان است در هر نقطه از کیهان که مستقر شویم همین پدیده را ملاحظه خواهیم کرد.
18_فرضیه جهان در حال گسترش در مورد کهکشانها ی مرئی (دنیای ماکروسپیک)صادق هست ودر مورد جهان بی نهایت بزرگ مصداق ندارد چه سرعت گریز کهکشانهااز حد معینی نمیتواند فراتر رود علم نشان داده است که هرگز سرعتی بیش از سرعت سیر نور متصور نیست  وفهم این نکته دشوار نیست  که در ماوراء "متا گالاسکی" عالمی قرار دارد که در حال انقباض است انقباضی که انبساط عالم مرئی مارا جبران میکند وجوابگو باشد
 



شنبه 11 آبان 1392برچسب:, :: 16:10 ::  نويسنده : دکتر مهدی ادیبی دکتری (phd مهندسی هسته ای )

 

 


به نامیدی از این در مرو امید  اینجاست                           فزون تر از عدد قفلها کلید اینجاست


کلیه حقوق مادی ومعنوی این وبلاگ متعلق به مدیر آن میباشدوهرگونه برداشت از مطالب مانعی ندارد خواهش میکنم برایمان دعای خیر کنید ایشالا به آرزوهای خود برسم



                                                               تقدیر از یک پشتکار



لورل و هاردی (نسخه ایرانی)

لورل و هاردی (نسخه ایرانی)



ادامه مطلب ...


 
 

انتفاع ماده

 

هنگامیکه ماده وضد ماده به یکدیگر برسند یکدیگر را کاملا نابود کرده وتماما به انرژی تبدیل میشوند(تبدیل جرم به انرژی)که انرژی فوق العاده زیادی حاصل میشود این عمل را انتفاع ماده میگویند.

 

بر اساس نظریه های اینشتین هنگامیکه در جهان هستی ماده وضد ماده به یکدیگر میرسند تمامی جرم آنها به انرژی تبدیل میشودوانرژی لازم درجهان هستی تامین میگردد.به همین دلیل اینشتین اصل بقاء جرم به تنهایی واصل بقاء انرژی را به تنهایی در جهان هستی نادرست میداندوبیان میکند:

 

(اصل پایستگی جرم وانرژِی)مجموع جرم وانرژی موجود در جهان هستی عدد ثابتی است گاهی جرم به انرژی تبدیل میشود(جرم جهان هستی کاهش می یابد وانرژی جهان هستی افزایش می یابد)

 

گاهی انرژی به جرم تبدیل میشود(انرژی جهان کاهش می یابد وجرم جهان افزایش پیدا میکند)

 

(اینشتین جرم را انرژی متراکم شده وانرژی را جرم منبسط شده میداند)

 

اگر           mکیلوگرم ماده تماما به انرژی تبدیل شود انرژی حاصل از رابطه      E=MC^2محاسبه میگرددواگر              Eژول انرژی تماما به جرم تبدیل میشود جرم حاصل از رابطه M=E/C^2بدست می آید(Cسرعت نور C=3*10^8             m/s)است.

منابع:*کتاب بشقاب پرنده :محصول مکانیک کوانتومی نسبیتی فیزیک

نام نویسنده :حسن سعادت

اطلاعات نشر:نوید

تاریخ انتشار:1376

*کتاب بشقاب پرنده

نام نویسنده:حسن سعادت

اطلاعات نشر:نوید شیراز

تاریخ انتشار:1376

 



  •  مقاله اسرارمثلث برمودا ومثلث شیطان در ارتباط بابشقاب پرنده ها وانرژی هسته ای با ارائه منا

  بع برای ارائه به مجلات علمی وISI

راز مثلث برمودا –راز مثلث شیطان

در جنوب شرقی ایالات متحده آمریکا منطقه ای وجودداردکه به مثلث برمودا معروف است رسانه های غربی با افسانه سازی های جهت دار درباره آن خواسته اند این منطقه رامنطقه ای مرموز وخطرناک قلمداد کنند.مثلث برمودا در روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است  در این منطقه انحرافی بین شمال مغناطیسی وشمال جغرافیایی زمین وجود ندارد یعنی زاویه انحراف مغناطیسی زمین صفر است.مثلث برمودا نامش را درنتیجه ناپدید شدن 6هواپیمای نیروی دریایی همراه با تمام سرنشینانش در پنجم دسامبر سال 1945میلادی کسب کرده است .5هواپیمای اول پس از در خواست کمک وهواپیمای ششم  برای کمک به سمت آنها رفت که همگی ناپدید شدند.مثلث شیطان در اقیانوس آرام ودر نز دیکیهای ژاپن قرار دارددر مرکز دریای شیطان (مثلث شیطان )انحراف مغناطیسی زمین صفرمیشود(زاویه انحراف مغناطیسی صفر است یعنی  عذقربه مغناطیسی منطبق بر راستای شمال جغرافیایی می ایستد.)در مثلث شیطان وقایعی شبیه مثلث برمودا اتفاق افتاده است 

مثلث برمودا یک مثلث فرضی است  که راس آن جزایر برمودا وقاعده آن ایالات متحده آمریکاست.

عجیب در  ترین افسانه مثلث برمودا پرواز 19 است که در دسامبر 1945میلادی اتفاق افتاده است .این هواپیما

در ساعت 2:10از پایگاهی در ایالت فلوریدا به هوا بلندشداین پرواز پروازی آزمایشی برای آزمایش بمبهای جدید ارتش آمریکا بود..یکساعت  پس از پرواز خلبان پرواز اعلام کرد که تمامی سیستمهای او از کار افتاده اند.ایستگاه زمینی از خلبانان خواست که به سمت شمال تغییر مسیر دهد چند دقیقه بعد ارتباط این پرواز به همراه تمامی خددمه اش با پایگاه قطع شد .ودیگر هیچ وقت اثری از لاشه هواپیما یا جسد خدمه اش  یافت نشد.این اتفاق در ساعت 5:5بعذد از ظهر اتفاق افتادودر ساعذت 20:6قایق نجات دامبو برای یافتن هواپیماهای پرواز 19راهی منطقه شداما هوای طوفانی مانع کار آنان گشت.آخرین پیامیهای مخابره شده  با برج مراقبت حاکی از وضعیت غیر عادی عدم رویت  دخشکی از کار افتادن قطب نماها ویا چرخش سریع عقربه آنها واطمینان نداشتن از موقعیتشان بود واین درحالیست که  شرایط جوی برای پرواز مساعد بوده وخلبانان ودیگر سر نشینان افرادی باتجربه وورزیده بو.دند.باوجود مدتها جستجو هیچ اثری از قطعه شکسته شده لکه روغن آثاری از اجسام شناور خدمه ویا تجمع مشکوکی از کوسه ها دیده نشد.

اغلب این حوادث از سال 1945 میلادی (پایان جنگ جهانی دوم)به بعد روی داده است ودرطول 26 سال بیش از هزار نفر در این  ناحیه جان خودراازدست  داده اندبی آنکه حتی اثری از جسد یکی از آنها یا نشانه ای از بقایای هواپیماها وکشتی های ناپدید شده باقیمانده باشد.

بلوک غر ب به رهبری ایالات متحده آمریکا برای اینکه انرژی کشف شده است وآزمایش های هسته ای خود را ازدید ماهواره های جاسوسی واطلاعاتی اتحاد جماهیر شوروی سابق (روسیه کنونی ) محفوظ نگه داردعمق مثلث برمودا راپایگاه بشقاب پرنده ها انتخداب میکندوآزمایشهای هسته ای وانتفاع ماده را در عمق این دریا انجام میدهد(عمق مثلث برمودا پر از غار وگودالهای عمیقی است )وهنگامیکه آزمایش ها  در حال انجام باشد امواج بسیار خطرناک وپر انرژی حاصل از فعل وانفعالات

هسته ای وانتفاع ماده  که به سطح آب رسیده واز آن خارج میشوند  پدیده ها وحادثه های وحشتناکی بوجود میاورند وبه هیچ شی ئ اجازه عبور از سطح آب (کشتیها)واز آسمان (هواپیماها)آن دریا رانمیدهند.

در همین زمان بلوک شرق به رهبری ایالات جماهیر شوروی سابق (روسیه کنونی )به انرژی هسته ای وانتفاع ماده  دست پیدامیکنداین بلوک برای مخدفی کردن آزمایشهای هسته ای خود از دید ماهواره های جاسوسی واطلاعاتی ایالات متحده آمریکاعمق مثلث شیطان را پایگاه بشقاب پرنده ها و آزمایشهای هسته ای خود انتخداب میکنندکه وقایعی شبیه وقایع مثلث برمودا درسطح آن اتفاق می افتد.

تمامی دانشمندان وفیزیکدانانی که در قسمت انرژی هسته ای وانتفاع ماده مشغول به کار بوده اند اجازه افشای هیچگونه مطلبی را نداشته اند .بر طبق آمار موجود دانشمندانی که کلامی درباره افشای این آزمایشها وانرژی کشف شده بیان کرده اند بطور ناگهانی ومشکوکی ناپدید شده اند.

از اینشتین درباره بشقاب پرنده ها پرسیده شد است او در جواب پاسخ گفته است که این پرنده ها ساخت انسان کره خاک است.(8)

ویا در مورد قسمت مثلث برمودا از مقاله بشقاب پرنده ها میتوان منابع زیر رااضافه کرد

(8)*ادوارد ون وینکل جونز در ۱۶ سپتامبر ۱۹۵۰ در مجلهٔ آسوشیتد پرس

Jones، Edward Van Winkle. « Address Unknown, a newspaper article». Associated Press، 16 September 1950.

 

*(Sand (9، Gorge X. «Sea Mystery at Our Back Door». Fate Magazine، October 1952.

مجلهٔ فیت مقاله‌ای کوتاه از جورج ایکس با عنوان "رمز و رازهای دریا پشت درب‌های ما هستند"

*W. Eckert (10) ، Allen. «The Lost Patrol». American Legion، April 1962.

آوریل ۱۹۶۲، مجلهٔ لژیون آمریکایی

  • *Gadis, Vincent. woke invisible - Invisible Horizons. 1965.*(11)

 

 

 

 

 (12)    منبع:

 نام کتاب :قرآن ام الکتاب

*مثلث برمودا*مثلث اژدها*اهارم ثلاثه مصر*بشقاب پرنده ها موجوداتی آشنا

مولف: محمدرضا مرادی کشاورز، لیلا خدری



درباره وبلاگ

سلام و درود به همه دوستان عزیز و خوانندگان گرامی این وبلاگ با تلاش چند تن از دانشجویان هسته ای1- آقای دکترمهدی ادیبی دکتری(phd مهندسی هسته ای)- 2-خانم مهسا بلاغی3_خانم زینب خیری 4-خانم آسیه برومندی 5_خانم آزاده نظری 6-خانم فاطمه تورجی 7-خانم نجمه سلیمانی نژاد8-آقای بهزاد خسروپور9-آقای فرشاد احمدی10-آقای عمادالدین زارعی جهت آشنایی دوستان بارشته مهندسی هسته ای وپیشرفت های روز افزون کشور عزیزمان سرزمین پاک آریا در زمینه انرژی صلح آمیز هسته ای ایجاد شده است, به امید فردایی روشن NUCLEAR.ENG.Loxblog.COM
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مهندسی هسته ای وفیزیک هسته ای ارسنجان فارس و آدرس nuclear.engineer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 32
بازدید کل : 520
تعداد مطالب : 125
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1